PORTOS Dokumentácia
  • 👋Úvod
  • ⛑️FAQ - často kladené otázky
  • eKasa
    • Nová on-line pokladnica
      • Žiadosť o pridelenie kódu
      • Stiahnutie údajov
      • Uvedenie do prevádzky
  • Začíname
    • Ako získať PORTOS
  • BackOffice
    • Úvod do aplikácie BackOffice
    • Ako otvoriť aplikáciu BackOffice
  • Nastavenie systému
    • Úvod do nastavení systému
    • Objednávkové zariadenia
      • Štítkovacie tlačiarne
    • Fiskálne tlačiarne
    • Zariadenia
    • Používatelia
    • Sklady
    • Tovarové skupiny
    • Zóny
    • Zákaznícke účty
      • Koncepty vernostného systému
    • Platidlá
    • Kurzový lístok
    • Triedy DPH
    • Číselníky skladových pohybov
    • Údaje o podnikateľovi
  • Štatistiky
    • Úvod do štatistík
  • Skladové hospodárstvo
    • Úvod do skladového hospodárstva
    • Tovary
      • Typy tovarov
      • Prezeranie existujúcich tovarov
      • Vytvorenie nového tovaru
      • Úprava tovaru
      • Vymazanie tovaru
    • Modifikátory
    • Skladové pohyby
      • Typy skladových pohybov
      • Prezeranie existujúcich skladových pohybov
      • Vytvorenie nového skladového pohybu
      • Úprava skladového pohybu
      • Vymazanie skladového pohybu
    • Inventúry
      • Vytvorenie novej inventúry
      • Export a tlač inventúry
      • Import inventúry zo súboru
      • Pokračovanie v začatej inventúre
      • Ukončenie inventúry
      • Prezeranie predošlých inventúr
      • Export histórie inventúr
    • Obchodní partneri
      • Prezeranie obchodných partnerov
      • Vytvorenie nového obchodného partnera
      • Úprava obchodného partnera
      • Vymazanie obchodného partnera
  • ♻️Slovensko zálohuje
    • Zálohovanie PET fliaš a plechoviek
  • Pokladňa
    • Úvod do Pokladne
      • Inštalácia a odinštalovanie
    • Používateľské rozhranie
      • Hlavná Ponuka
      • Prispôsobenie používateľského rozhrania
    • Prihlásenie a Odhlásenie
      • Prispôsobenie prihlásenia
    • Otvorené účty
      • Zoznam zón
      • Zobrazenie zoznamu účtov a stolov
      • Vytvorenie účtu
      • Vymazanie účtu
      • Zmena účtujúceho
      • Zmena umiestnenia
      • Spojenie účtov
      • Zmena typu nákupu
      • Predbežný účet
    • Obrazovka predaja
      • Zoznam tovarov
      • Zoznam tovarových skupín
      • Vyhľadanie tovaru
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Zľava na celý účet
      • Premenovanie účtu
      • Priradenie zákazníckeho účtu
      • Rozdelenie účtu
      • Uzatvorenie účtu
    • Uzatvorené účty
      • Zmena spôsobu platby
      • Vrátenie tovaru
      • Zrušenie dokladu
    • Štatistiky
    • Uzávierky
    • Vklad a Výber
    • Kópia dokladu
    • Mincovka
    • Pultový predaj
    • Rozšírenia
      • Platobný terminál
      • Hotovostný automat
      • Samoobslužná pokladňa
      • Zákaznícky displej
      • Váha
      • Zákaznícke účty
      • Poukazy
      • Online objednávky
      • Výmazy pri predaji
  • Mobilný čašník
    • Úvod do Mobilného čašníka
      • Inštalácia
      • Nastavenia
    • Prihlásenie a odhlásenie
    • Otvorené účty
      • Vytvorenie nového účtu
    • Obrazovka predaja
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Detail účtu
      • Tlač predbežného účtu
    • Rozdelenie účtu
    • Uzatvorenie účtu
    • Uzávierky
    • Uzatvorené účty
      • Zrušenie dokladu
    • O zariadení
  • Link
    • Úvod do aplikácie Link
    • Import a export údajov
      • Export predaja
      • Tovar
      • Zákaznícke účty
    • Synchronizácia s KROS Omega
    • Štatistiky predaja
    • Pohyby na skladovej karte
    • Vytvorenie vlastných reportov zo systému
  • Online objednávky
    • Úvod do online objednávok
    • Inštalácia
    • Nastavenia
    • Objednávky z Adaptee Gastro
    • Objednávky z Bistro.sk
    • Objednávky z vlastného eShopu
  • Rozšírenia
    • ANS
    • Bistro.sk (Just Eat Takeaway)
    • Expose
    • Qerko
      • Ako spustiť Qerko
      • Digitálny jedálny lístok
      • Nastavenia
    • Wolt
    • WooCommerce
  • Zberný terminál
    • Úvod do aplikácie zberný terminál
    • Inštalácia a odinštalácia
    • Nastavenia
    • Snímanie položiek
    • Prenos nasnímaných údajov zo zberného terminálu do inventúry
  • Údržba
    • Záloha databázy
    • Vzdialený prístup
    • Aktualizácia systému
  • Ostatné
    • Integrácia
  • Licenčné podmienky
  • Web produktu
  • Technická pomoc
  • Autori riešenia
Powered by GitBook
On this page
  • Na čo slúži prepojenie so systémom ANS?
  • Ako funguje prepojenie so sytémom ANS?
  • Ktoré údaje si systémy vymieňaju?
  • Tvorba a úprava údajov
  • Vytvorenie nového tovaru alebo tovarovej skupiny
  • Úprava tovarovej skupiny
  • Úprava tovaru
  • Vytvorenie nového používateľa
  • Úprava používateľa
  • Vytvorenie nového stolu
  • Úprava stolov

Was this helpful?

  1. Rozšírenia

ANS

Prepojenie systému PORTOS so skladovým a ekonomickým systémom ANS

Na čo slúži prepojenie so systémom ANS?

ANS je centrálnym zdrojom informácií pre jedno alebo viac predajných miest so systémom PORTOS.

Vďaka prepojeniu systému PORTOS so systémom ANS dokážete viesť centrálnu evidenciu personálu, tovarových skupín, tovarov a ich cien, či skladových zostatkov v jednej aplikácii. Údaje sa následne odosielajú na jednotlivé predajne. Z jednotlivých prevádzok sa zároveň posielajú informácie o predajoch priamo do systému ANS.

Ako funguje prepojenie so sytémom ANS?

Prostredníctvom obojstrannej výmeny údajov, tzv. synchronizácie. Synchronizácia prebieha na pozadí systému, plne automatizovane a opakovane, na základe zvoleného časového intervalu.

Prepojenie oboch systémov nevyžaduje ich stabilné internetové spojenie. Všetky neodoslané dáta sa odošlú pri ďalšej synchronizácii. Systém PORTOS správne určí, ktoré údaje už boli do ANS odoslané a ktoré je ešte potrebné odoslať.

Ktoré údaje si systémy vymieňaju?

Počas synchronizácie sú zo systému PORTOS do ANS odosielané:

  • Predajné doklady

  • Hotovostné vklady a výbery

Systém PORTOS zo systému ANS preberá:

  • zoznam používateľov

  • zoznam tovarových skupín

  • zoznam tovarov

  • zoznam stolov

Tvorba a úprava údajov

Na zabezpečenie jednotnej evidencie údajov, používateľov, tovarových skupín, tovarov a stolov je nevyhnutné vytvárať ich výhradne v systéme ANS. Po synchronizácii nového používateľa, tovaru alebo stolu je potrebné niektoré vlastnosti v systéme PORTOS dodatočne nastaviť. Nižšie uvádzame pokyny, ako postupovať v jednotlivých prípadoch.

Vytvorenie nového tovaru alebo tovarovej skupiny

Nové tovary a tovarové skupiny je nevyhnutné vytvárať výlučne v systéme ANS, pričom je dôležité priradiť tovaru správny sklad, aby bol viditeľný na predajnom mieste, kde máme záujem o jeho predaj.

V prípade, že vytvoríte tovar v systéme PORTOS a tovar s rovnakým číslom nebude v príslušnom sklade systému ANS vytvorený, odosielanie dokladov o predaji bude pozastavené až do momentu, kým zoznam tovarov a tovarových skupín v oboch systémoch nebude zjednotený.

Úprava tovarovej skupiny

Ak si želáme tovarovú skupinu premenovať, je potrebné tak urobiť v systéme ANS. V opačnom prípade sa po najbližšej synchronizácii názov tovaru vráti opäť na hodnotu evidovanú v systéme ANS.

Úprava tovaru

Každý tovar v systéme PORTOS zrkadlí svoje vlastnosti podľa nastavení príslušného produktu v systéme ANS. Párovanie tovarov je realizované na základe unikátneho číselného označenia.

Vlastnosti, ktoré tovar zrkadlí zo systému ANS:

  • číselný kód

  • názov

  • priradenie sadzby DPH

  • predajná cena

  • priradenie do tovarovej skupiny

  • indikácia povolenia zľavy

  • indikácia aktívnosti

  • množstevná jednotka

Vytvorenie nového používateľa

Nového používateľa, ktorý bude vykonávať predaje, je nevyhnutné vytvárať výlučne v systéme ANS, pričom je dôležité priradiť používateľovi správny sklad, aby bol viditeľný na predajnom mieste, kde máme záujem o používanie používateľského konta.

V prípade, že vytvoríte používateľa v systéme PORTOS a používateľské konto s rovnakým prihlasovacím menom nebude v príslušnom sklade systému ANS vytvorené, odosielanie dokladov o predaji bude pozastavené až do momentu, kým zoznam používateľov v oboch systémoch nebude zjednotený.

Úprava používateľa

Každému používateľskému účtu sa zrkadlí zo systému ANS prihlasovací kód, meno, priezvisko a indikátor aktívnosti. Ak si želáme zmeniť niektorú z týchto vlastností používateľa, je potrebné tak urobiť v systéme ANS. V opačnom prípade sa pri ďalšej synchronizácii hodnoty vrátia opäť na hodnoty evidované v systéme ANS.

Dôležité je novému používateľovi priradiť zoznam zariadení, na ktoré bude mať v systéme PORTOS prístup. Rovnako je potrebné upraviť rozsah oprávnení, ktorými bude na týchto zariadeniach disponovať.

Vytvorenie nového stolu

Nové stoly je potrebné vytvárať výlučne v systéme ANS. Dôležité je priradiť stolu správny kód prevádzky, aby bol viditeľný na predajnom mieste, kde máme záujem o predaj tovaru.

V prípade, že vytvoríte stôl v systéme PORTOS a stôl s rovnakým názvom nebude v príslušnej prevádzke systému ANS vytvorený, odosielanie dokladov o predaji bude pozastavené až do momentu, kým zoznam stolov v oboch systémoch nebude zjednotený.

Úprava stolov

V prípade, ak si želáme zoznam stolov rozdeliť do viacerých zón (miestností), je možné stoly presunúť z jednej zóny do inej, a to vymazaním stolu z jednej zóny a vytvorením stolu s rovnakým názvom v inej zóne.

Nové stoly vytvárame výlučne v systéme ANS. V prípade, ak stôl vytvoríte v systéme PORTOS a stôl s rovnakým názvom nebude v korešpondujúcej prevádzke systéme ANS vytvorený, odosielanie dokladov o predaji bude pozastavené až do momentu, kým zoznam stolov v oboch systémoch nebude zjednotený.

PreviousObjednávky z vlastného eShopuNextBistro.sk (Just Eat Takeaway)

Last updated 11 months ago

Was this helpful?

Po najbližšej synchronizácii sa nové tovary a tovarové skupiny zobrazia aj v systéme PORTOS. Ak si želáme doladiť vlastnosti novo vytvorených záznamov, postupujeme podľa pokynov v časti, resp. .

Všetky ostatné vlastnosti tovarovej skupiny (popis, poradie, číslo chodu, farba...) môžete upravovať podľa vašich preferencií. Túto úpravu vykonáte v aplikácii , v časti .

Všetky ostatné údaje možno editovať v systéme PORTOS podľa vašich preferencií. Túto úpravu vykonáte v aplikácii , v časti , alebo hromadne prostredníctvom v aplikácii .

Po najbližšej synchronizácii sa nové používateľské účty zobrazia aj v sytéme PORTOS. Aby sme mohli nový používateľský účet používať, je potrebné doladiť jeho vlastnosti podľa pokynov v časti .

Všetky ostatné vlastnosti používateľa môžete editovať podľa vašich preferencií. Túto úpravu vykonáte v aplikácii , v časti .

Po najbližšej synchronizácii sa nové stoly zobrazia aj v sytéme PORTOS. Ak si želáme doladiť vlastnosti novo vytvorených stolov, postupujeme podľa pokynov v časti .

Vlatnosti stolu môžeme editovať v aplikácii , v časti . Vo vizuálnom editore môžeme upravovať umiestnenie stolu na obrazovke, ako aj jeho rozmery, farbu, tvar či rotáciu.

PORTOS BackOffice
Nastavenia - Tovarové skupiny
PORTOS BackOffice
Sklad - Tovary
importu a exportu XLSX súboru
PORTOS Link
PORTOS BackOffice
Nastavenia - Používatelia
PORTOS BackOffice
Nastavenia - Zóny
Úprava tovarovej skupiny
Úprava tovaru
Úprava používateľa
Úprava stolov