WooCommerce
Prepojenie s obľúbenou bezplatnou eShop-ovou platformou WooCommerce.
Last updated
Was this helpful?
Prepojenie s obľúbenou bezplatnou eShop-ovou platformou WooCommerce.
Last updated
Was this helpful?
Odbremeňuje obsluhu od úkonov, ako napríklad:
manuálne prepisovanie objednávok z WooCommerce do skladového systému PORTOS
manuálne aktualizovanie skladových zostatkov vo WooCommerce podľa zostatko v systéme PORTOS.
Prepojenie s e-shopom WooCommerce rieši nasledovné úlohy:
Automatické sťahovanie skompletizovaných (uhradených a expedovaných) objednávok zo systému WooCommerce. Z každej objednávky je vytvorený skladový pohyb – výdajka, čím sa ponížia skladové zostatky na skladových kartách. Z objednávky sa netvorí faktúra, nakoľko sa počíta, že fakturácia je riešená priamo v systéme WooCommerce.
Po tom, ako sa prenesú všetky objednávky, prepojenie zabezpečí, že všetky produkty zo systému WooCommerce majú nastavený skladový zostatok rovný spárovanému tovaru z Portosu.
Prvým krokom je vygenerovanie tzv. API kľúčov priamo v prostredí WooCommerce (Word Press) . Vo vlastnostiach API kľúča je potrebné zapnúť oprávnenie pre čítanie aj zápis (Read/Write access). Výsledkom je dvojica kľúčov: tzv. „Consumer key“ (verejný kľúč) a „Consumer secret“ (súkromný kľúč).
Ďalším krokom je vloženie týchto údajov a úprava nastavení rozšírenia WooCommerce podľa popisu v časti nižšie.
Pre prístup k nastaveniam prepojenia so systémom WooCommerce:
v hlavnom menu kliknite v sekcii "Systém" na položku "Rozšírenia".
Zobrazí sa zoznam rozšírení systému. V časti "WooCommerce" stlačte tlačidlo "Spravovať".
Zobrazí sa obrazovka s nastaveniami, na ktorej sú k dispozícii nastavenia popísané nižšie.
Párovanie tovarov:
Sklad: voliteľná (nepovinná) hodnota. Ak je vyplnené, prepojenie bude párovať produkty z WooCommerce iba s tovarmi zo zvoleného skladu.
Zrkadliť skladové zostatky: Určuje, či budú skladové zostatky zo systému Portos prenášané do WooCommerce produktov.
Synchronizácia:
Synchronizovať od: v prípade, ak e-shop funguje skôr, ako je aktivované toto prepojenie, môže sa stať, že v e-shope existujú objednávky, ktoré už sú manuálne spracované v systéme PORTOS. V takom prípade si neželáme, aby niektoré objednávky prepojenie prenieslo do systému PORTOS a duplicitne tak vytvorilo skladové výdajky. V nastaveniach modulu je preto možné určiť, od ktorého dátumu majú byť objednávky z WooCommerce prenášané. Objednávky upravené pred týmto termínom budú ignorované.
Perióda synchronizácie: doba, vyjadrená v minútach, počas ktorej bude prepojenie po poslednej synchronizácii čakať, než vyvolá opätovnú synchronizáciu.
Nastavenia e-shopu:
Adresa e-shopu: vložme internetovú adresu, na ktorej sa nachádza e-shop (vrátane https:// alebo http://), napríklad https://moj-woocommerce-eshop.sk.
Verejný kľúč: Consumer key získaný z WooCommerce prostredia.
Súkromný kľúč: Consumer secret získaný z WooCommerce prostredia.
Pod párovaním tovarov rozumieme proces, ktorým spojíme produkt zo systému WooCommerce s tovarom zo systému PORTOS, čim vznikne dvojica produkt – tovar.
Hľadanie tovaru k WooCommerce produktu prebieha nasledovne:
na základe nastavenia „Prefix kódu tovaru“ a unikátneho identifikátora WooCommerce produktu (vlastnosť id) vyskladáme kód tovaru. Napríklad k produktu s ID 12345 vznikne hodnota „wc-12345“, pričom symboly „wc-“ je možné zmeniť za iné, úpravou nastavení WooCommerce rozšírenia. V zozname tovarov sú vyhľadané tovary, ktoré majú v zozname kódov práve tento kód. Ak nájdeme práve jeden tovar, tento tovar priradíme k produktu. Ak nájdeme viac, ako jeden tovar, je vyhlásená chyba „Viac, ako jeden tovar má v zozname kódov priradený kód …“. V prípade, ak sa nenašiel žiaden tovar, pokračuje sa ďalším bodom.
V prípade, ak má WooCommerce produkt vyplnenú vlastnosť SKU, v zozname tovarov sú vyhľadané tovary, ktoré majú v zozname kódov túto hodnotu SKU. Ak nájdeme práve jeden tovar, tento tovar priradíme k produktu. Ak nájdeme viac, ako jeden tovar, je vyhlásená chyba „Viac, ako jeden tovar má v zozname kódov priradený kód …“. V prípade, ak sa nenašiel žiaden tovar, pokračuje sa ďalším bodom.
V zozname tovarov hľadáme všetky tovary, ktorých názov sa zhoduje s názvom WooCommerce produktu. Pri porovnávaní zhody sa nezohľadňujú veľké a malé písmená. Ak nájdeme práve jeden tovar, tento tovar priradíme k produktu. Ak nájdeme viac, ako jeden tovar, je vyhlásená chyba „Viac, ako jeden tovar nesie názov …".
V prípade, ak má WooCommerce produkt vyplnenú vlastnosť SKU a táto vlastnosť pozostáva výhradne z čísel, hľadáme v zozname tovarov taký tovar, ktorého číslo je zhodné s číslom v SKU. Ak nájdeme práve jeden tovar, tento tovar priradíme k produktu.
V prípade, ak sa nenašiel žiaden tovar vyhlásená je chyba „Nie je možné spárovať tovar k WooCommerce produktu … s identifikátorom …".
Priraďovanie kódov k tovarom teda nie je povinné. Stačí, ak je splnená niektorá z týchto podmienok:
v zozname kódov tovaru sa náchádza hodnota SKU z WooCommerce produktu.
v zozname tovarov sa nachádza tovar s rovnakým názvom, ako je názov produktu z WooCommerce.
v zozname tovarov s nachádza tovar s rovnakým číslom, ako je hodnota SKU.
Vždy bezprostredne po štarte API služby, alebo po zmene nastavení modulu WooCommerce. Synchronizácia sa následne periodicky opakuje podľa políčka Perióda synchronizácie v nastaveniach WooCommerce rozšírenia.
Niektorým z týchto ukonov:
Uloženie nastavení WooCommerce rozšírenia.
Reštartovanie PORTOS API služby.
V prípade akejkoľvek chyby v module je možné ju sledovať napríklad v aplikácii PORTOS Pokladňa, v obrazovke Stav systému.
otvorte aplikáciu a prihláste sa.
Prefix kódu tovaru: určuje, akými symbolmi sa bude začínať kód identifikátora WooCommerce produktu. Predvolená hodnota je „wc-„. Viac o význame tohto nastavenia nájdete v časti