Aktualizácia systému
Tento článok popisuje postup pri aktualizácii systému PORTOS.
Last updated
Tento článok popisuje postup pri aktualizácii systému PORTOS.
Last updated
Upozornenie
Pred zásahom do systému sa, prosím, dôkladne oboznámte s postupom v tomto článku. Nesprávne vykonaný postup môže mať za následok znefunkčnenie systému, alebo jeho nesprávnu činnosť. V prípade akýchkoľvek nejasností alebo otázok kontaktujte servisného technika.
Tento postup pokrýva aktualizáciu systému PORTOS od verzie 3.2 a novšej, v rámci tzv. "rovnakej verzie" - označenie oboch verzii (aktuálne nainštalovanej aj novej) musí mať zhodný prvý segment označenia verzie.
Príklad dovolených aktualizácii:
✅ z verzie 3.2.X na verziu 3.3.Y
✅ z verzie 3.3.X na verziu 3.3.Y
✅ z verzie 4.0.X na verziu 4.0.Y
Príklad nepovolených aktualizácii (vykonáva vždy servisný technik):
❌ z verzie 3.3.X na 4.0.Y (dôvod: postup je platný iba v rámci rovnakej verzie)
❌ z verzie 3.2.X na 4.0.Y (dôvod: postup je platný iba v rámci rovnakej verzie)
❌ z verzie 3.1.X na akúkoľvek (dôvod: postup je platný iba pre verziu 3.2 a novšiu)
Nainštalované verzie súčastí systému PORTOS je možné zistiť v zozname nainštalovaných aplikácii, v ovládacom panely systému Windows.
Pri aktualizácii systému PORTOS je potrebné udržiavať verzie súčastí systému PORTOS na všetkých zariadeniach v sieti tak, aby sa zhodovali ich verzie na úrovni prvých dvoch segmentov. To platí pre nasledovné súčasti:
PORTOS API
PORTOS Pokladňa
PORTOS Link
PORTOS Mobilný čašník (alebo PORTOS čašník)
Medzi súčasti, pre ktoré nie je potrebné dodržať kompatibilitu verzií, patrí:
PORTOS Monitor
PORTOS eKasa (a PORTOS eKasa Servis)
Príklad: PORTOS Pokladňa, PORTOS Link a PORTOS čašník vo verzii 4.0.X vyžadujú PORTOS API vo verzii 4.0.Y.
Pre nainštalovanie aktualizácie je potrebné mať:
prístup k administrátorskému účtu systému Windows.
.MSI alebo .EXE inštalátory súčastí PORTOSU, ktoré sú vzájomne kompatibilné (v zmysle pokynov vyššie).
Aplikácia PORTOS API sa inštaluje iba na jediné zariadenie v rámci predajného miesta. Tento postup preto aplikujte iba na tzv. serverovskom/hlavnom počítači.
Otvoríme zoznam nainštalovaných aplikácii v ovládacom panely systému Windows. V zozname nájdeme aplikáciu PORTOS API a odinštalujeme ju.
Spustíme inštalátor (.msi súbor) príslušnej aplikácie (PORTOS API, PORTOS Link alebo PORTOS Pokladňa) a postupujeme podľa pokynov inštalátora. V prípade, ak sa inštalátor opýta na zastavenie služieb, volíme možnosť nezastavovať.
Hotovo. Po úspešnom dokončení inštalátora sú v aplikácii PORTOS Monitor, v záložke "Služby" sekcie "Portos API server" a "Databáza" zobrazené so zeleným podfarbením.
Spustíme inštalátor aplikácie PORTOS Pokladňa a postupujeme podľa pokynov inštalátora.