Úvod do skladového hospodárstva
Last updated
Was this helpful?
Last updated
Was this helpful?
Princíp skladového hospodárstva spočíva vo vytvorení vzťahu medzi dvoma druhmi tovarov:
skladové karty (suroviny) - zásoby, ktoré sa nakupujú od dodávateľov
receptúry (výrobky) - produkty, ktoré sa predávajú cez pokladnicu
Takéto previazanie označujeme ako receptúrny zoznam, vďaka ktorému môžete vo vlastnostiach tovaru - receptúry určiť, o ktoré suroviny (alebo obaly, či iné receptúry) má byť sklad odťažený v prípade, ak sa predá alebo vyskladní táto receptúra.
Okrem odťaženia skladu prostredníctvom predaja je k dispozícii aj priame upravovanie skladových zostatkov:
Nákup tovaru od dodávateľov je možné zadať do systému vo forme skladového pohybu "príjemka".
Manuálne odťaženie skladu je možné vytvorením skladového pohybu "výdajka", alebo "faktúra".
Pre presun skladových zostatkov medzi tovarmi sa používa "presunka".
Odberateľov a dodávateľov (spoločne ich nazývame "obchodní partneri") je možné vytvárať a prezerať v sekcii obchodní partneri a následne párovať s jednotlivými skladovými pohybmi.
Nakoniec je možné porovnať reálny stav surovín na sklade so stavom evidovaným podľa systému a chýbajúce, prípadne prebytočné tovary vyhodnotiť. Tento proces sa voláme inventúra.
Ak už používate iný skladový alebo ekonomický systém, skladové hospodárstvo je možné realizovať aj v ňom. Systém PORTOS poskytuje prepojenie s účtovným a skladovým systémom Kros Omega a systémom ANS od AN Systems.
Ak používate iný systém a radi by ste ho mali prepojený s PORTOSom, neváhajte nás kontaktovať.