Princíp skladového hospodárstva spočíva vo vytvorení vzťahu medzi dvoma druhmi tovarov:
1.
skladové karty (suroviny) - zásoby, ktoré sa nakupujú od dodávateľov
2.
receptúry (výrobky) - produkty, ktoré sa predávajú cez pokladnicu
Takéto previazanie označujeme ako receptúrny zoznam, vďaka ktorému môžete vo vlastnostiach tovaru - receptúry určiť, o ktoré suroviny (alebo iné receptúry) má byť sklad odťažený v prípade, ak sa predá alebo vyskladní táto receptúra.
Odberateľov a dodávateľov (spoločne ich nazývame "obchodní partneri") je možné vytvárať a prezerať v sekcii obchodní partneri a následne párovať s jednotlivými skladovými pohybmi.
Nakoniec je možné porovnať reálny stav surovín na sklade so stavom evidovaným podľa systému a chýbajúce, prípadne prebytočné tovary vyhodnotiť. Tento proces sa voláme inventúra.
Ak už používate iný skladový alebo ekonomický systém, skladové hospodárstvo je možné realizovať aj v ňom. Systém PORTOS poskytuje prepojenie so účtovným a skladovým systémom Kros Omega.
Ak používate iný systém a radi by ste ho mali prepojený s PORTOSom, neváhajte nás kontaktovať.