Digitálny jedálny lístok
Last updated
Last updated
Vďaka aplikácii Qerko môžu hostia objednávať priamo zo svojho smartfónu. Je preto veľmi dôležité, aby digitálny jedálny lístok vyzeral prehľadne a pútavo.
Vedeli ste?
Všetko, čo hosť vidí v digitálnom jedálnom lístku v aplikácii Qerko, sa synchronizuje priamo zo systému PORTOS. Je to nesmierne pohodlné a vám nevzniká žiadna námaha pri urdžiavaní sortimentu medzi pokladňou a Qerkom.
To, ako váš hosť jedálny lístok uvidí si môžete vďaka PORTOS-u prispôsobiť podľa vašich predstáv. Medzi kľúčové vlastnosti prehľadného jedálneho lístku patrí:
Prehľadné usporiadanie tovarov a tovarových skupín: Jednotlivé tovary je potrebné vhodne zatriediť do tovarových skupín tak, aby hosť tovary dokázal jednoducho a rýchlo nájsť. Usporiadať je možné poradie tovarových skupín, a taktisto poradie samotných tovarov v rámci týchto skupín.
Popisy k tovarovým skupinám: priestor pre jednu, či dve vety k tovarovej skupine.
Popisy k tovarom: priestor pre podrobnejší popis produktu - je na vás , či uvediete spôsob prípravy, či zloženie surovín.
Fotografie tovarov: fotografie predávajú. Dajte hosťom o dôvod viac ochutnať vaše špeciality.
Modifikátory tovaru: Umožnite hosťom prispôsobiť si svoju objednávku.
Zobraziť iba dostupné produkty: každý tovar je možné jednotlivo skryť, či iba označiť ako nedostupný. Na úrovni tovarovej skupiny je možné určiť časový rozvrh, počas ktorého je táto skupina dostupná.
Poradie tovarových skupín je možné určiť v aplikácii PORTOS BackOffice. Zoznam tovarových skupín nájdete v hlavnom menu, v sekcii "Nastavenia - Tovarové skupiny".
Vlastnosť "Poradie" je možné vložiť pre každú tovarovú skupinu nasledovne:
kliknete na ikonku menu (tri bodky) v príslušnom riadku tabuľky
z ponuky zvolíte možnosť "Upraviť"
vyplníte políčko "Poradie" vami želanou hodnotou
zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť"
V digitálnom jedálnom lístku sa zobrazia tovarové skupiny podľa vami určeného poradia nasledovne:
Tovarové skupiny budú zoradené od tých s najnižším číslom v poli "Poradie".
V prípade, ak majú viaceré tovarové skupiny rovnakú hodnotu v poli "Poradie", vzájomne budú usporiadané abecedne, podľa názvu.
Tovarové skupiny bez priradenej vlatnosti "Poradie" budú zobrazené ako posledné.
V prípade, ak si k tovarovej skupine želáte uviesť jednu, či dve vety, vyplňte pri úprave tovarovej skupiny políčko "Popis".
Rovnako ako pri tovarovej skupine, k tovaru je možné taktiež uviesť podrobnejší popis. Zoznam tovarov nájdete v hlavnom menu aplikácie PORTOS BackOffice, v sekcii "Sklad - Tovary".
Vlastnosť "Popis" je možné vložiť pre každý tovar nasledovne:
kliknete na ikonku menu (tri bodky) v príslušnom riadku tabuľky
z ponuky zvolíte možnosť "Upraviť"
vyplníte políčko "Popis" vami želaným textom. Aplikácia Qerko zobrazí maximálne 512 znakov.
zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť"
Tovary je taktiež možné v rámci tovarovej skupiny presne usporiadať. V detaile tovaru stačí vyplniť vlastnosť "Poradie".
V digitálnom jedálnom lístku sa zobrazia tovary podľa vami určeného poradia nasledovne:
Tovary budú zoradené od tých s najnižším číslom v poli "Poradie".
V prípade, ak majú viaceré tovary rovnakú hodnotu v poli "Poradie", vzájomne budú usporiadané abecedne, podľa názvu.
Tovary bez priradenej vlatnosti "Poradie" budú zobrazené ako posledné.
V prípade, ak si želáte k tovaru priradiť aj fotografiu, môžete tak spraviť na dvoch miestach:
V aplikácii Qerko restaurant admin nahratím obrázku
V aplikácii PORTOS BackOffice uvedením URL adresy k obrázku (obrázok teda musí byť verejné prístupný na webe)
Ak si želáte fotografiu pridať v aplikácii PORTOS BackOffice, nájdite v obrazovke úpravy tovaru sekciu "Fotografie" a kliknite na tlačidlo "Pridať". Do políčka "Adresa obrázku (URL)" vložte internetové umiestnenie, na ktorom je prístupná fotografia. Zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť" v hornej pravej časti stránky.
Objednanie niektorých špecifických tovarov sa nezaobíde bez upresnenia spôsobu prípravy. Stupeň prepečenia steaku, či upresnenie, či má byť denné menu aj s polievkou, alebo bez polievky.
Modifikátory je možné zadefinovať v aplikácii PORTOS BackOffice, v sekcii "Sklad - Modifikátory". Priradenie konkrétnych modifikátorov tovaru určíte v obrazovke úpravy tovaru, v sekcii "Modifikátory".
To, či sa tovar v digitálnom jedálnom lístku zobrazí, alebo nie, je možne určiť viacerými spôsobmi.
Tovar označený ako neaktívny, nebude viditeľný ani v pokladni, ani v digitálnom jedálnom lístku.
Ako to použiť? Pre deaktiváciu tovaru otvorte detail tovaru v aplikácii PORTOS BackOffice, odznačte políčko "Aktívny".
Kedy to použiť? Ak je tovar dlhodobo nedostupný a neželáte si ho mať zobrazený ani v digitálnom jedálnom lístku, ani v pokladni, zároveň si ho však neželáte vymazať. Napríklad pri sezónnej ponuke.
Ak pre tovar zakážeme online objenávanie, tovar ostane naďalej dostupný v aplikácii Pokladňa, v digitálnom jedálnom lístku sa však nezobrazí.
TIP: digitálny jedálny lístok je možné zakázať pre tovary jednotlivo, ale aj hromadne, priamo v nastaveniach tovarovej skupiny.
Ako to použiť? V detaile tovaru alebo tovarovej skupiny, v sekcii "Objednávanie - Online objednávky" vypneme políčko "Povolené".
Kedy to použiť? Pri tovaroch, ktoré je možné objednať iba prostredníctvom obsluhy.
Ku každej tovarovej skupine je možné určiť časový rozvrh, počas ktorého budú tovary v tejto skupine dostupné v digitálnom jedálnom lístku.
Ako to použiť? Pre úpravu časového rozvrhu otvorte detail tovarovej skupiny v aplikácii PORTOS BackOffice. Upravte rozvrh v sekcii Objednávanie - Online objednávky - časový rozvrh.
Kedy to použiť? Ak niektoré tovary ponúkate iba v určité dni či v určité hodiny (napríklad denné menu).
Aplikácia Qerko poskytuje dve možnosti objednávania:
Objednávka "na mieste": objednávka zadaná hosťom na základe QR kódu umiestneného na stole.
Objednávka "so sebou": predom platená objednávka s vyzdvihnutím, zadaná prostredníctvom špeciálneho "take away" QR kódu, ktorý môže byť umiestnený napríklad na vašom webe, či na billboarde vzdialenom 200 metrov od vášho podniku.
Ku každému tovaru dokážete určiť, v ktorom z týchto režimov je si ho môže kupujúci objednať.
Ako to použiť? V detaile tovaru zapnite v políčku "Povolené režimy nákupu" možnosť "Na mieste" pre objednávanie od stola (na nový alebo existujúci účet) a možnosť "So sebou" pre "take away" objednávky. Režim "Rozvoz" nie je v aplikácii Qerko zatiaľ podporovaný. V prípade, ak pre tovar nezvolíte žiaden z režimov nákupu, povolené budú automaticky všetky režimy.
Kedy to použiť? Ak si želáte niektoré tovary predávať iba v "take away" režime a niektoré iba na konzumáciu v podniku. Najmä z dôvodu, ak sa cena produktu v týchto dvoch režimoch líši.
Ak tovar označíme ako "Pozastavený", bude aj naďalej viditeľný v aplikácii Pokladňa, aj v digitálnom jedálnom lístku, avšak v digitálnom jedálnom lístku ho nebude možné objednať. V aplikácii Pokladňa je nedostupný tovar indikovaný preškrtnutým textom.
Ako to použiť? V detaile tovaru, v sekcii "Objednávanie - Online objednávky" zapneme políčko "Pozastavené".
Kedy to použiť? Pri tovaroch, ktoré sú krátkodobo nedostupné. Napríklad pri vypredaní denného menu. Vtedy je vhodné, aby ho kupujúci v jedálnom lístku našiel, no nemohol objednať.
Tip: Označiť tovar ako nedostupný je možné vykonať na jediný klik aj priamo v aplikácii PORTOS Pokladňa. Kliknite pravým tlačidlom myši na tovar a zvoľte možnosť "Označiť ako nedostupné". Táto funkcia vyžaduje oprávnenie "Úprava tovaru".