PORTOS Dokumentácia
  • 👋Úvod
  • ⛑️FAQ - často kladené otázky
  • eKasa
    • Nová on-line pokladnica
      • Žiadosť o pridelenie kódu
      • Stiahnutie údajov
      • Uvedenie do prevádzky
  • Začíname
    • Ako získať PORTOS
  • BackOffice
    • Úvod do aplikácie BackOffice
    • Ako otvoriť aplikáciu BackOffice
  • Nastavenie systému
    • Úvod do nastavení systému
    • Objednávkové zariadenia
      • Štítkovacie tlačiarne
    • Fiskálne tlačiarne
    • Zariadenia
    • Používatelia
    • Sklady
    • Tovarové skupiny
    • Zóny
    • Zákaznícke účty
      • Koncepty vernostného systému
    • Platidlá
    • Kurzový lístok
    • Triedy DPH
    • Číselníky skladových pohybov
    • Údaje o podnikateľovi
  • Štatistiky
    • Úvod do štatistík
  • Skladové hospodárstvo
    • Úvod do skladového hospodárstva
    • Tovary
      • Typy tovarov
      • Prezeranie existujúcich tovarov
      • Vytvorenie nového tovaru
      • Úprava tovaru
      • Vymazanie tovaru
    • Modifikátory
    • Skladové pohyby
      • Typy skladových pohybov
      • Prezeranie existujúcich skladových pohybov
      • Vytvorenie nového skladového pohybu
      • Úprava skladového pohybu
      • Vymazanie skladového pohybu
    • Inventúry
      • Vytvorenie novej inventúry
      • Export a tlač inventúry
      • Import inventúry zo súboru
      • Pokračovanie v začatej inventúre
      • Ukončenie inventúry
      • Prezeranie predošlých inventúr
      • Export histórie inventúr
    • Obchodní partneri
      • Prezeranie obchodných partnerov
      • Vytvorenie nového obchodného partnera
      • Úprava obchodného partnera
      • Vymazanie obchodného partnera
  • ♻️Slovensko zálohuje
    • Zálohovanie PET fliaš a plechoviek
  • Pokladňa
    • Úvod do Pokladne
      • Inštalácia a odinštalovanie
    • Používateľské rozhranie
      • Hlavná Ponuka
      • Prispôsobenie používateľského rozhrania
    • Prihlásenie a Odhlásenie
      • Prispôsobenie prihlásenia
    • Otvorené účty
      • Zoznam zón
      • Zobrazenie zoznamu účtov a stolov
      • Vytvorenie účtu
      • Vymazanie účtu
      • Zmena účtujúceho
      • Zmena umiestnenia
      • Spojenie účtov
      • Zmena typu nákupu
      • Predbežný účet
    • Obrazovka predaja
      • Zoznam tovarov
      • Zoznam tovarových skupín
      • Vyhľadanie tovaru
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Zľava na celý účet
      • Premenovanie účtu
      • Priradenie zákazníckeho účtu
      • Rozdelenie účtu
      • Uzatvorenie účtu
    • Uzatvorené účty
      • Zmena spôsobu platby
      • Vrátenie tovaru
      • Zrušenie dokladu
    • Štatistiky
    • Uzávierky
    • Vklad a Výber
    • Kópia dokladu
    • Mincovka
    • Pultový predaj
    • Rozšírenia
      • Platobný terminál
      • Hotovostný automat
      • Samoobslužná pokladňa
      • Zákaznícky displej
      • Váha
      • Zákaznícke účty
      • Poukazy
      • Online objednávky
      • Výmazy pri predaji
  • Mobilný čašník
    • Úvod do Mobilného čašníka
      • Inštalácia
      • Nastavenia
    • Prihlásenie a odhlásenie
    • Otvorené účty
      • Vytvorenie nového účtu
    • Obrazovka predaja
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Detail účtu
      • Tlač predbežného účtu
    • Rozdelenie účtu
    • Uzatvorenie účtu
    • Uzávierky
    • Uzatvorené účty
      • Zrušenie dokladu
    • O zariadení
  • Link
    • Úvod do aplikácie Link
    • Import a export údajov
      • Export predaja
      • Tovar
      • Zákaznícke účty
    • Synchronizácia s KROS Omega
    • Štatistiky predaja
    • Pohyby na skladovej karte
    • Vytvorenie vlastných reportov zo systému
  • Online objednávky
    • Úvod do online objednávok
    • Inštalácia
    • Nastavenia
    • Objednávky z Adaptee Gastro
    • Objednávky z Bistro.sk
    • Objednávky z vlastného eShopu
  • Rozšírenia
    • ANS
    • Bistro.sk (Just Eat Takeaway)
    • Expose
    • Qerko
      • Ako spustiť Qerko
      • Digitálny jedálny lístok
      • Nastavenia
    • Wolt
    • WooCommerce
  • Zberný terminál
    • Úvod do aplikácie zberný terminál
    • Inštalácia a odinštalácia
    • Nastavenia
    • Snímanie položiek
    • Prenos nasnímaných údajov zo zberného terminálu do inventúry
  • Údržba
    • Záloha databázy
    • Vzdialený prístup
    • Aktualizácia systému
  • Ostatné
    • Integrácia
  • Licenčné podmienky
  • Web produktu
  • Technická pomoc
  • Autori riešenia
Powered by GitBook
On this page
  • Poradie tovarových skupín
  • Popisy k tovarovým skupinám
  • Popisy k tovarom
  • Poradie tovarov
  • Fotografie tovarov
  • Modifikátory tovaru
  • Dostupnosť tovaru
  • Neaktívny tovar
  • Tovar zakázaný v digitálnom jedálnom lístku
  • Tovarová skupina povolená iba v určité dni a hodiny v týždni
  • Tovar povolený iba vo zvolenom režime objednávania
  • Tovar pozastavený v digitálnom jedálnom lístku

Was this helpful?

  1. Rozšírenia
  2. Qerko

Digitálny jedálny lístok

PreviousAko spustiť QerkoNextNastavenia

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Vďaka aplikácii Qerko môžu hostia objednávať priamo zo svojho smartfónu. Je preto veľmi dôležité, aby digitálny jedálny lístok vyzeral prehľadne a pútavo.

Vedeli ste?

Všetko, čo hosť vidí v digitálnom jedálnom lístku v aplikácii Qerko, sa synchronizuje priamo zo systému PORTOS. Je to nesmierne pohodlné a vám nevzniká žiadna námaha pri urdžiavaní sortimentu medzi pokladňou a Qerkom.

To, ako váš hosť jedálny lístok uvidí si môžete vďaka PORTOS-u prispôsobiť podľa vašich predstáv. Medzi kľúčové vlastnosti prehľadného jedálneho lístku patrí:

Poradie tovarových skupín

Poradie tovarových skupín je možné určiť v aplikácii PORTOS BackOffice. Zoznam tovarových skupín nájdete v hlavnom menu, v sekcii "Nastavenia - Tovarové skupiny".

Vlastnosť "Poradie" je možné vložiť pre každú tovarovú skupinu nasledovne:

  • kliknete na ikonku menu (tri bodky) v príslušnom riadku tabuľky

  • z ponuky zvolíte možnosť "Upraviť"

  • vyplníte políčko "Poradie" vami želanou hodnotou

  • zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť"

V digitálnom jedálnom lístku sa zobrazia tovarové skupiny podľa vami určeného poradia nasledovne:

  • Tovarové skupiny budú zoradené od tých s najnižším číslom v poli "Poradie".

  • V prípade, ak majú viaceré tovarové skupiny rovnakú hodnotu v poli "Poradie", vzájomne budú usporiadané abecedne, podľa názvu.

  • Tovarové skupiny bez priradenej vlatnosti "Poradie" budú zobrazené ako posledné.

Popisy k tovarovým skupinám

V prípade, ak si k tovarovej skupine želáte uviesť jednu, či dve vety, vyplňte pri úprave tovarovej skupiny políčko "Popis".

Popisy k tovarom

Rovnako ako pri tovarovej skupine, k tovaru je možné taktiež uviesť podrobnejší popis. Zoznam tovarov nájdete v hlavnom menu aplikácie PORTOS BackOffice, v sekcii "Sklad - Tovary".

Vlastnosť "Popis" je možné vložiť pre každý tovar nasledovne:

  • kliknete na ikonku menu (tri bodky) v príslušnom riadku tabuľky

  • z ponuky zvolíte možnosť "Upraviť"

  • vyplníte políčko "Popis" vami želaným textom. Aplikácia Qerko zobrazí maximálne 512 znakov.

  • zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť"

Poradie tovarov

Tovary je taktiež možné v rámci tovarovej skupiny presne usporiadať. V detaile tovaru stačí vyplniť vlastnosť "Poradie".

V digitálnom jedálnom lístku sa zobrazia tovary podľa vami určeného poradia nasledovne:

  • Tovary budú zoradené od tých s najnižším číslom v poli "Poradie".

  • V prípade, ak majú viaceré tovary rovnakú hodnotu v poli "Poradie", vzájomne budú usporiadané abecedne, podľa názvu.

  • Tovary bez priradenej vlatnosti "Poradie" budú zobrazené ako posledné.

Fotografie tovarov

V prípade, ak si želáte k tovaru priradiť aj fotografiu, môžete tak spraviť na dvoch miestach:

  1. V aplikácii Qerko restaurant admin nahratím obrázku

  2. V aplikácii PORTOS BackOffice uvedením URL adresy k obrázku (obrázok teda musí byť verejné prístupný na webe)

Ak si želáte fotografiu pridať v aplikácii PORTOS BackOffice, nájdite v obrazovke úpravy tovaru sekciu "Fotografie" a kliknite na tlačidlo "Pridať". Do políčka "Adresa obrázku (URL)" vložte internetové umiestnenie, na ktorom je prístupná fotografia. Zmeny uložíte stlačením tlačidla "Uložiť" v hornej pravej časti stránky.

Modifikátory tovaru

Objednanie niektorých špecifických tovarov sa nezaobíde bez upresnenia spôsobu prípravy. Stupeň prepečenia steaku, či upresnenie, či má byť denné menu aj s polievkou, alebo bez polievky.

Dostupnosť tovaru

To, či sa tovar v digitálnom jedálnom lístku zobrazí, alebo nie, je možne určiť viacerými spôsobmi.

Neaktívny tovar

Tovar označený ako neaktívny, nebude viditeľný ani v pokladni, ani v digitálnom jedálnom lístku.

  • Ako to použiť? Pre deaktiváciu tovaru otvorte detail tovaru v aplikácii PORTOS BackOffice, odznačte políčko "Aktívny".

  • Kedy to použiť? Ak je tovar dlhodobo nedostupný a neželáte si ho mať zobrazený ani v digitálnom jedálnom lístku, ani v pokladni, zároveň si ho však neželáte vymazať. Napríklad pri sezónnej ponuke.

Tovar zakázaný v digitálnom jedálnom lístku

Ak pre tovar zakážeme online objenávanie, tovar ostane naďalej dostupný v aplikácii Pokladňa, v digitálnom jedálnom lístku sa však nezobrazí.

TIP: digitálny jedálny lístok je možné zakázať pre tovary jednotlivo, ale aj hromadne, priamo v nastaveniach tovarovej skupiny.

  • Ako to použiť? V detaile tovaru alebo tovarovej skupiny, v sekcii "Objednávanie - Online objednávky" vypneme políčko "Povolené".

  • Kedy to použiť? Pri tovaroch, ktoré je možné objednať iba prostredníctvom obsluhy.

Tovarová skupina povolená iba v určité dni a hodiny v týždni

Ku každej tovarovej skupine je možné určiť časový rozvrh, počas ktorého budú tovary v tejto skupine dostupné v digitálnom jedálnom lístku.

  • Ako to použiť? Pre úpravu časového rozvrhu otvorte detail tovarovej skupiny v aplikácii PORTOS BackOffice. Upravte rozvrh v sekcii Objednávanie - Online objednávky - časový rozvrh.

  • Kedy to použiť? Ak niektoré tovary ponúkate iba v určité dni či v určité hodiny (napríklad denné menu).

Tovar povolený iba vo zvolenom režime objednávania

Aplikácia Qerko poskytuje dve možnosti objednávania:

  1. Objednávka "na mieste": objednávka zadaná hosťom na základe QR kódu umiestneného na stole.

  2. Objednávka "so sebou": predom platená objednávka s vyzdvihnutím, zadaná prostredníctvom špeciálneho "take away" QR kódu, ktorý môže byť umiestnený napríklad na vašom webe, či na billboarde vzdialenom 200 metrov od vášho podniku.

Ku každému tovaru dokážete určiť, v ktorom z týchto režimov je si ho môže kupujúci objednať.

  • Ako to použiť? V detaile tovaru zapnite v políčku "Povolené režimy nákupu" možnosť "Na mieste" pre objednávanie od stola (na nový alebo existujúci účet) a možnosť "So sebou" pre "take away" objednávky. Režim "Rozvoz" nie je v aplikácii Qerko zatiaľ podporovaný. V prípade, ak pre tovar nezvolíte žiaden z režimov nákupu, povolené budú automaticky všetky režimy.

  • Kedy to použiť? Ak si želáte niektoré tovary predávať iba v "take away" režime a niektoré iba na konzumáciu v podniku. Najmä z dôvodu, ak sa cena produktu v týchto dvoch režimoch líši.

Tovar pozastavený v digitálnom jedálnom lístku

Ak tovar označíme ako "Pozastavený", bude aj naďalej viditeľný v aplikácii Pokladňa, aj v digitálnom jedálnom lístku, avšak v digitálnom jedálnom lístku ho nebude možné objednať. V aplikácii Pokladňa je nedostupný tovar indikovaný preškrtnutým textom.

  • Ako to použiť? V detaile tovaru, v sekcii "Objednávanie - Online objednávky" zapneme políčko "Pozastavené".

  • Kedy to použiť? Pri tovaroch, ktoré sú krátkodobo nedostupné. Napríklad pri vypredaní denného menu. Vtedy je vhodné, aby ho kupujúci v jedálnom lístku našiel, no nemohol objednať.

Tip: Označiť tovar ako nedostupný je možné vykonať na jediný klik aj priamo v aplikácii PORTOS Pokladňa. Kliknite pravým tlačidlom myši na tovar a zvoľte možnosť "Označiť ako nedostupné". Táto funkcia vyžaduje oprávnenie "Úprava tovaru".

: Jednotlivé tovary je potrebné vhodne zatriediť do tovarových skupín tak, aby hosť tovary dokázal jednoducho a rýchlo nájsť. Usporiadať je možné poradie tovarových skupín, a taktisto poradie samotných tovarov v rámci týchto skupín.

: priestor pre jednu, či dve vety k tovarovej skupine.

: priestor pre podrobnejší popis produktu - je na vás , či uvediete spôsob prípravy, či zloženie surovín.

: fotografie predávajú. Dajte hosťom o dôvod viac ochutnať vaše špeciality.

: Umožnite hosťom prispôsobiť si svoju objednávku.

: každý tovar je možné jednotlivo skryť, či iba označiť ako nedostupný. Na úrovni tovarovej skupiny je možné určiť časový rozvrh, počas ktorého je táto skupina dostupná.

je možné zadefinovať v aplikácii PORTOS BackOffice, v sekcii "Sklad - Modifikátory". Priradenie konkrétnych modifikátorov tovaru určíte , v sekcii "".

Prehľadné usporiadanie tovarov a tovarových skupín
Popisy k tovarovým skupinám
Popisy k tovarom
Fotografie tovarov
Modifikátory tovaru
Zobraziť iba dostupné produkty
Modifikátory
v obrazovke úpravy tovaru
Modifikátory
Digitálny jedálny lístok v aplikácii Qerko
Zoznam tovarových skupín v aplikácii PORTOS BackOffice
Úprava poradia tovarovej skupiny v aplikácii PORTOS BackOffice
Zoznam tovarov v aplikácii PORTOS BackOffice
Úprava popisu tovaru v aplikácii PORTOS BackOffice
Vloženie fotografie k tovaru v aplikácii PORTOS BackOffice
Modifikátory tovaru v digitálnom jedálnom lístku Qerko
Zakázanie online objednávania pre tovar v aplikácii PORTOS BackOffice
Úprava časového rozvrhu tovarovej skupiny v aplikácii PORTOS BackOffice
Voľba povolených režimov nákupu pre tovar v aplikácii PORTOS BackOffice
Označenie tovaru ako nedostupného v aplikácii PORTOS BackOffice
Page cover image