Samoobslužná pokladňa

Samoobslužna pokladňa umožňuje používať aplikáciu pokladňa v dotykových samoobslužných pokladniach - kioskoch za účelom rýchlejšieho nákupu bez asistencie predavača.

Nastavenia

Rozšírenie samoobslužnej pokladne poskytuje viaceré možnosti prispôsobenia používateľského rozhrania.

Obrazovka nastavení rozšírenia "Samoobslužná pokladňa" v aplikácii PORTOS Pokladňa

Platidlá

  • Bezhotovostné platidlo: určuje, ktoré platidlo bude použité v prípade bezhotovostnej platby cez samoobslužnú pokladňu. Pre správne vyvolanie transakcie na platobnom termináli je potrebné aktivovať rozšírenie platobný terminál a zvoliť typ platidla označený ako bezhotovostný.

  • Hotovostné platidlo: umožňuje poskytnúť platbu v hotovosti. Pre správne vyvolanie transakcie na hotovostnom autoamte je potrebné aktivovať rozšírenie hotovosotný automat a zvoliť typ platidla označený ako hotovostný. V prípade, ak si neželáte prijímať platby v hotovosti, zvoľte možnosť "Žiadne". V takom prípade nebude kupujúci vyzývaný na voľbu spôsobu platby.

Tvorba účtu

  • Typ nákupu: určuje, aký typ nákupu bude priradený k účtu vytvorenom v samoobslužnej pokladni. Od typu nákupu sa odvíjajú napríklad priradenia sadzieb DPH.

Vzhľad

  • Maximálna šírka obsahu: Umožňuje prispôsobiť maximálnu šírku používateľského rozhrania. Vhodné pri atypických rozmeroch samoobslužných kioskov.

  • Doba zobrazenia poďakovania: doba, uvedená v sekundách, počas ktorej bude po dokončenej platbe zobrazené poďakovanie za nákup. Po uvedenej dobe je poďakovanie automaticky skryté a samoobslužná pokladňa je pripravená vybaviť nový nákup. Poďakovanie je kedykoľvek možné skryť aj pred uplynutím uvedenej doby, a to klepnutím na tlačidlo "HOTOVO".

Zvuk

  • Zvuková signalizácia pri snímaní tovaru: Určuje, či bude po nasnímaní tovaru spustená zvuková signalizácia. V prípade, ak je táto možnosť zapnutá, odporúčame vypnúť zvukovú signalizáciu vstavaného skenera, ak disponuje reproduktorom. Používa dva rôzne systémové zvuky operačného systému Windows, ktoré sa spúšťajú v závislosti od toho, či kupujúci nasnímal rozoznaný alebo nerozoznaný tovar.

Zabezpečenie

  • Heslo pre prihlásenie obsluhy: umožňuje uviesť heslo, ktorým sa personál preuáže v prípade, ak samoobslužná pokladňa vyžaduje verifikáciu úkonov, ako napríklad opustenie rozhrania samoobslužnej pokladne.

Jazykové nastavenia

  • Predvolený jazyk: Umožňuje zvoliť, v akom jazyku sa zobrazí používateľské prostredie samoobslužnej pokladnice. K dispozícii sú nasledovné možnosti:

    • Slovenčina 🇸🇰

    • Angličtina 🇬🇧

    • Nemčina 🇩🇪

    • Ukrajinčina 🇺🇦

Slovenčina 🇸🇰
Angličtina 🇬🇧
Nemčina 🇩🇪
Ukrajinčina 🇺🇦

Používateľské prostredie

Používateľske prostredie je navrhnuté s dôrazom na jednoduchosť obsluhy, s minimálnym počtom elementov zobrazovaných na obrazovke a prehľadným grafickým prostredím.

1 - uvítanie
2 - skenovanie tovarov
3- voľba platby
4 - poďakovanie

Nákupny proces pozostáva zo štyroch obrazoviek:

  1. Uvítanie: slúži pre indikáciu toho, že samoobslužná pokladňa je voľná a pripravená obslúžiť kupujúceho. V tomto stave je pripravená na nasnímanie prvého tovaru.

  2. Skenovanie tovarov: Po nasnímaní tovaru je zobrazený zoznam nasnímaných tovarov. K dispozícii sú nasledovné tlačidá:

    1. Tlačidlo "Späť" pre zrušenie rozpracovaného nákupu.

    2. Tlačidlo "Dokončiť a zaplatiť" pre prechod na voľbu platby.

  3. Voľba platby: táto obrazovka je zobrazovaná iba v prípade, ak je okrem bezhotovostného platidla zvolené aj hotovostné platidlo. V opačnom prípade je bez nutnosti voľby vykonaný prechod na samotný proces platby, počas ktorého je zobrazený text "Postupujte podľa pokynov na čítačke kariet".

  4. Poďakovanie: Po úspešnom realizovaní platby je počas nastavenej doy zobrazené poďakovanie. Poďakovanie je možné skryť stlačením tlačidla "Hotovo", čim sa aplikácia vráti do prvej obrazovky, uvítanie.

Last updated

Was this helpful?