PORTOS Dokumentácia
  • 👋Úvod
  • ⛑️FAQ - často kladené otázky
  • eKasa
    • Nová on-line pokladnica
      • Žiadosť o pridelenie kódu
      • Stiahnutie údajov
      • Uvedenie do prevádzky
  • Začíname
    • Ako získať PORTOS
  • BackOffice
    • Úvod do aplikácie BackOffice
    • Ako otvoriť aplikáciu BackOffice
  • Nastavenie systému
    • Úvod do nastavení systému
    • Objednávkové zariadenia
      • Štítkovacie tlačiarne
    • Fiskálne tlačiarne
    • Zariadenia
    • Používatelia
    • Sklady
    • Tovarové skupiny
    • Zóny
    • Zákaznícke účty
      • Koncepty vernostného systému
    • Platidlá
    • Kurzový lístok
    • Triedy DPH
    • Číselníky skladových pohybov
    • Údaje o podnikateľovi
  • Štatistiky
    • Úvod do štatistík
  • Skladové hospodárstvo
    • Úvod do skladového hospodárstva
    • Tovary
      • Typy tovarov
      • Prezeranie existujúcich tovarov
      • Vytvorenie nového tovaru
      • Úprava tovaru
      • Vymazanie tovaru
    • Modifikátory
    • Skladové pohyby
      • Typy skladových pohybov
      • Prezeranie existujúcich skladových pohybov
      • Vytvorenie nového skladového pohybu
      • Úprava skladového pohybu
      • Vymazanie skladového pohybu
    • Inventúry
      • Vytvorenie novej inventúry
      • Export a tlač inventúry
      • Import inventúry zo súboru
      • Pokračovanie v začatej inventúre
      • Ukončenie inventúry
      • Prezeranie predošlých inventúr
      • Export histórie inventúr
    • Obchodní partneri
      • Prezeranie obchodných partnerov
      • Vytvorenie nového obchodného partnera
      • Úprava obchodného partnera
      • Vymazanie obchodného partnera
  • ♻️Slovensko zálohuje
    • Zálohovanie PET fliaš a plechoviek
  • Pokladňa
    • Úvod do Pokladne
      • Inštalácia a odinštalovanie
    • Používateľské rozhranie
      • Hlavná Ponuka
      • Prispôsobenie používateľského rozhrania
    • Prihlásenie a Odhlásenie
      • Prispôsobenie prihlásenia
    • Otvorené účty
      • Zoznam zón
      • Zobrazenie zoznamu účtov a stolov
      • Vytvorenie účtu
      • Vymazanie účtu
      • Zmena účtujúceho
      • Zmena umiestnenia
      • Spojenie účtov
      • Zmena typu nákupu
      • Predbežný účet
    • Obrazovka predaja
      • Zoznam tovarov
      • Zoznam tovarových skupín
      • Vyhľadanie tovaru
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Zľava na celý účet
      • Premenovanie účtu
      • Priradenie zákazníckeho účtu
      • Rozdelenie účtu
      • Uzatvorenie účtu
    • Uzatvorené účty
      • Zmena spôsobu platby
      • Vrátenie tovaru
      • Zrušenie dokladu
    • Štatistiky
    • Uzávierky
    • Vklad a Výber
    • Kópia dokladu
    • Mincovka
    • Pultový predaj
    • Rozšírenia
      • Platobný terminál
      • Hotovostný automat
      • Samoobslužná pokladňa
      • Zákaznícky displej
      • Váha
      • Zákaznícke účty
      • Poukazy
      • Online objednávky
      • Výmazy pri predaji
  • Mobilný čašník
    • Úvod do Mobilného čašníka
      • Inštalácia
      • Nastavenia
    • Prihlásenie a odhlásenie
    • Otvorené účty
      • Vytvorenie nového účtu
    • Obrazovka predaja
      • Pridanie tovaru do účtu
      • Detail účtu
      • Tlač predbežného účtu
    • Rozdelenie účtu
    • Uzatvorenie účtu
    • Uzávierky
    • Uzatvorené účty
      • Zrušenie dokladu
    • O zariadení
  • Link
    • Úvod do aplikácie Link
    • Import a export údajov
      • Export predaja
      • Tovar
      • Zákaznícke účty
    • Synchronizácia s KROS Omega
    • Štatistiky predaja
    • Pohyby na skladovej karte
    • Vytvorenie vlastných reportov zo systému
  • Online objednávky
    • Úvod do online objednávok
    • Inštalácia
    • Nastavenia
    • Objednávky z Adaptee Gastro
    • Objednávky z Bistro.sk
    • Objednávky z vlastného eShopu
  • Rozšírenia
    • ANS
    • Bistro.sk (Just Eat Takeaway)
    • Expose
    • Qerko
      • Ako spustiť Qerko
      • Digitálny jedálny lístok
      • Nastavenia
    • Wolt
    • WooCommerce
  • Zberný terminál
    • Úvod do aplikácie zberný terminál
    • Inštalácia a odinštalácia
    • Nastavenia
    • Snímanie položiek
    • Prenos nasnímaných údajov zo zberného terminálu do inventúry
  • Údržba
    • Záloha databázy
    • Vzdialený prístup
    • Aktualizácia systému
  • Ostatné
    • Integrácia
  • Licenčné podmienky
  • Web produktu
  • Technická pomoc
  • Autori riešenia
Powered by GitBook
On this page
  • Ako zmením cenu tovaru?
  • Stal som sa platcom DPH. Potrebujem nové úložisko, alebo zmeniť ceny tovarov?
  • Na účtenke mám nesprávnu adresu, alebo iný nesprávny údaj
  • Zo systému PORTOS som exportoval údaje do CSV formátu. Po súbore v aplikácii Microsoft Excel však vidím nesprávnu diakritiku.
  • Používanie DBase súborov (DBF) na 64-bitovom počítači
  • Ako v systéme PORTOS vytvorím vlastné pohľady na zozbierané dáta?
  • Ako používať BackOffice z domu?

Was this helpful?

FAQ - často kladené otázky

Časté výzvy, ktorým čelia používatelia systému PORTOS.

Ako zmením cenu tovaru?

V aplikácii PORTOS BackOffice. Po prihlásení v hlavnom menu na ľavej časti zvoľte v sekcii "Sklad" položku "Tovary". Objaví sa vám tabuľka so zoznamom tovarov. Nad tabuľkou sa nachádzajú filtre, ktoré vám pomôžu s rýchlejším vyhľadaním tovaru. V poslednom stĺpci každého riadku tabuľky sa nachádza menu (ikonka troch bodiek). Tovar upravíte kliknutím na možnosť "Upraviť". Upravíte položku "Cena s DPH" a stlačíte "Uložiť".

V prípade, že ste počas tohto procesu mali zapnutú pokladnicu, je nutné aplikáciu vypnúť a zapnúť. V prípade mobilného čašníka je potrebné sa odhlásiť a prihlásiť.

Stal som sa platcom DPH. Potrebujem nové úložisko, alebo zmeniť ceny tovarov?

So systémom PORTOS zvládnete prechod na platcu DPH jednoducho. Naďalej môžete používať rovnaké úložisko (CHDÚ) a ceny tovarov netreba aktualizovať. Jediné, čo treba spraviť, je:

  1. V eKasa zóne finančnej správy je potrebné aktualizovať identifikačné údaje k pokladnici a získať tak nový XML súbor. Ak do eKasa zóny nemáte prístup, kontaktujte zodpovednú osobu, napríklad svojho účtovníka.

  2. Nové XML súbory je potrebné nahrať do úložiska (CHDÚ) nasledovne:

    1. V "eKasa admin" aplikácii zvolíte v hlavnom menu položku "Subjekty".

      k pokladnici je následne potrebné nahrať do úložiska (CHDÚ).

    2. Zobrazí sa tabuľka so zoznamom pokladníc.

    3. V tabuľke nájdite tú pokladnicu, ktorej údaje si želáte upraviť, a v príslušnom riadku stlačíte tlačidlo "Upraviť".

    4. V sekcii "Identifikačné údaje" stlačíte tlačidlo "Upraviť" a následne tlačidlo "Načítať z XML/ZIP súboru".

    5. V novo-otvorenom okne zvolíte XML súbor a stlačíte otvoriť.

    6. Následne v sekcii "Identifikačné údaje" stlačíte tlačidlo "Uložiť".

  3. V aplikácii PORTOS BackOffice je potrebné:

    • aktualizovať hladiny DPH (hladina číslo 1 z 0% na 20%) v sekcii Nastavenia - Triedy DPH

    • ak v systéme PORTOS vystavujete skladové pohyby (príjemky, faktúry, ..), aktualizujte údaje o vašej spoločnosti v sekcii Nastavenia - Údaje o podnikateľovi

Na účtenke mám nesprávnu adresu, alebo iný nesprávny údaj

Údaje o pokladnici tlačené na účtenke sa volajú aj "identifikačné údaje". Pre úpravu týchto údajov je potrebné spraviť nasledovné:

  1. V eKasa zóne finančnej správy je potrebné aktualizovať identifikačné údaje k pokladnici a získať tak nový XML súbor. Ak do eKasa zóny nemáte prístup, kontaktujte zodpovednú osobu, napríklad svojho účtovníka.

  2. XML súbor k pokladnici je potrebné nahrať do úložiska (CHDÚ) nasledovne:

    1. V "eKasa admin" aplikácii zvolíte v hlavnom menu položku "Subjekty".

    2. Zobrazí sa tabuľka so zoznamom pokladníc.

    3. V tabuľke nájdite tú pokladnicu, ktorej údaje si želáte upraviť, a v príslušnom riadku stlačíte tlačidlo "Upraviť".

    4. V sekcii "Identifikačné údaje" stlačíte tlačidlo "Upraviť" a následne tlačidlo "Načítať z XML/ZIP súboru".

    5. V novo otvorenom okne zvolíte XML súbor a stlačíte otvoriť.

    6. Následne v sekcii "Identifikačné údaje" stlačíte tlačidlo "Uložiť".

  3. Hotovo. Pri tlačení ďalšej účtenky sú už na účtenke vyobrazené upravené údaje.

Postup je nejasný? Nenašli ste, čo hľadáte?

S otázkami a pomocou pri postupe sa neváhajte obrátiť na svojho servisného technika.

Zo systému PORTOS som exportoval údaje do CSV formátu. Po súbore v aplikácii Microsoft Excel však vidím nesprávnu diakritiku.

  1. Otvorte aplikáciu Microsoft Excel (neotvárajte CSV súbor) a zvoľte nový zošit.

  2. V záložke "Údaje" stlačte v sekcii "Získať a transformovať údaje" tlačidlo "Z textu/CSV súboru".

  3. Otvorí sa okno, kde v políčku "Pôvod súboru" zvolíte kódovanie UTF-8, teda možnosť "65001: Unicode (UTF-8)"

Používanie DBase súborov (DBF) na 64-bitovom počítači

Ako v systéme PORTOS vytvorím vlastné pohľady na zozbierané dáta?

Odporúčame tiež najskôr pozrieť množstvo štatistík dostupných v aplikácii PORTOS BackOffice.

Ako používať BackOffice z domu?

PreviousÚvodNextNová on-line pokladnica

Last updated 5 months ago

Was this helpful?

V prípade, ak si želáte prostredníctvom aplikácie importovať alebo exportovať súbory vo formáte DBF a používate počítač so 64-bitovým operačným systémom, je potrebné nainštalovať databázový ovládač "Microsoft Access Database Engine", ktorý je k dispozícii na bezplatné stiahnutie na tejto adrese:

Systém PORTOS umožňuje cez aplikáciu PORTOS Link vyexportovať dáta uložené v systéme do excel súboru, nad ktorým dokážete ďalej robiť vlastné zostavy, napríklad pomocou kontingenčných tabuliek. Viac o tomto postupe nájdete v článku .

Ak si želáte so systémom PORTOS pracovať aj na diaľku (vzdialene), napríklad používať BackOffice aj z domu, alebo kancelárie mimo predajného miesta, prečítajte postup v článku .

⛑️
PORTOS Link
Vytvorenie vlastných reportov zo systému
vzdialený prístup
Microsoft Access Database Engine 2016 RedistributableMicrosoft Download Center
Logo