Vytvorenie nového účtu
Last updated
Last updated
V závislosti od spôsobu zobrazenia účtov sa spôsob vytvorenia účtu líši.
V prípade, ak sú účty v zóne zobrazené vo forme dlaždíc, kedy každá dlaždica reprezentuje stôl, nový účet vytvoríme klepnutím na dlaždicu stola.
Ak je stôl prádzny (neobsahuje žiaden účet), nový účet sa vytvorí automaticky.
Ak stôl obsahuje práve jeden účet, otvorí sa detail existujúceho účtu.
Ak stôl obsahuje viac účtov, otvorí sa dialógové okno pre výber účtu (na obrázku nižšie).
V ostatných prípadoch (ostatné skupiny účtov, alebo zobrazenie v režime zoznamu) nový účet vytvoríme klepnutím na tlačidlo so symbolom "+", ktoré sa nachádza v pravom hornom rohu obrazovky.
Pre prispôsobenie toho, akým spôsobom budú nové účty vytvárané, klepnite v hlavnej ponuke na možnosť Nastavenia a následne keplnite na položku Predaj.
V sekcii školenie obsluhy je možné zapnúť tzv. Tréningový režim, ktorý umožňuje používanie systému vrátanie registrácie dokladov na finančnej správe SR, avšak v režime, kedy majú tieto doklady príznak, že ide o neplatný, tréningový doklad.
V sekcii školenie obsluhy sú k dispozícii nasledovné nastavenia:
Predvolený typ nákupu: určuje, aký typ nákupu bude použitý pre novo vytvorený účet. Toto nastavenie je užitočne v prípade, ak predávate sortiment, ktorý podlieha rôznym sadzbám DPH podľa typu nákupu (na mieste, so sebou, rozvoz).
Predvolený názov účtu: určuje, akým spôsobom sa vytvorí názov účtu. K dispozícii sú možnosti:
Prázdny: pri tvorbe nového účtu aplikácia vyzve na vloženie názvu účtu (na obrázku nižšie).
Podľa šablóny: názov účtu je tvorený podľa šablóny uvedenej v nastavení "Šablóna názvu účtu".
Podľa názvu stolu: názov účtu je odvodený od názvu stolu. Príklad: ak je účet vytvorený v stole "B1", nesie názov "B1". Ak sa však už v tomto stole nachádza účet s rovnakým názvom, vytvorený je názov "B1-1", "B1-2" atď.
Šablóna názvu účtu: v prípade, ak je v nastavení "predvolený názov účtu", určuje šablónu názvu účtu.